Tuesday, 29 December 2009

move to new home

new venue: bandar baru salak tinggi, sepang

sgt sgt la penat..
kene angkat barang kemas dan lain2..
nasib baik kuat..
hahha:))

Saturday, 19 December 2009

addmath tersangat sangat keterlaluan mudahnya


alang2 mendaki biar sampai ke puncak... alang2 mandi biar basah... minyak & air x akan bersatu,air ngan air sampah ke tepi juga.. engang sama engang,pipit sama pipit x boleh terbang bersama..

(banyak lagi kata2 beliau)

pelajar lelaki baik, pelajar perempuan dibaiki


topic:camp easy add math
pengajar:cikgu ishak
place:semesti,perak
date:16-19dec 09
food:kepala ikan je la yang aku dapat
place for sleep:=,=
add math:A+ hopefully amin
mood:tired gile tpi sng paham



Monday, 23 November 2009

today i'm nobody, but someday i'm somebody


ayat ini dipetik dari pada mat gempak

buku yang dipinjam dari ansari
mmg best walaupon lawak tpi tersarat byk pengajaran,
nak tau lebih lanjut,
baca la sendiri


"benda yang paling kita nak tu la selalunya benda paling susah kita nak dapat"

Saturday, 24 October 2009

fantasy.premierleague.com

fantasy.premierleague.com

1771932-391008

masuk2

Monday, 19 October 2009

muse - unintended






You could be my unintended

Choice to live my life extended
You could be the one I'll always love
You could be the one who listens to my deepest inquisitions
You could be the one I'll always love

I'll be there as soon as I can
But I'm busy mending broken pieces of the life I had before

First there was the one who challenged
All my dreams and all my balance
She could never be as good as you

You could be my unintended
Choice to live my life extended
You should be the one I'll always love

I'll be there as soon as I can
But I'm busy mending broken pieces of the life I had before

I'll be there as soon as I can
But I'm busy mending broken pieces of the life I had before

Before you

Sunday, 18 October 2009

exam.exam.exam

4 huruf yg mampu menyebabkan seorang homo sapien yg bergelar pelajar terketar lutut untuk hadapi, seperti perang dunia ketiga bakal meletus, seperti dalam cerita 2012, seperti tsunami melanda, itulah perasaan yg di penjarakan di dalam hati seorang pelajar. namun apekan daya menjadi seorang yg bakal bergelar doktor harus mengharungi cabaran ini. angka 10 dlam mata pelajaran telah menyusup di dalam kalbu, di tambah lgi dengan benda yang berbentuk + lgi. itulah yg harus dicapai oleh generasi yg lahir pada zaman kemodenan, buka mata saja nampak ipod, xbox 360, ps 3.. namun semua diletakkan di belakang,, kertas di takuti,, pembalakan berlaku di mana saja,, pokok2 ditebang untuk membuat kertas,, bumi menjadi semakin panas,, panas,, panas,, itulah perkara yg harus ditempuhi generasi kini untuk menjadi seorang doktor,, akhir sekali...


DOAKAN AKU.
EXAM AKHIR TAHUN 09,
10+

seperti sirih pulang ke gangang,

seperti itik balik kolam,
seperti man utd kembali ke persada liga,
itulah ungkapan yg boleh dijelas kan,
(nak cakap camne lgi ye tak)

seperti biasa man utd kembali ke tempat yg biasa diduduki,
setelah merasa duduk di bawah sikit,

tahniah lah pak alex yea,
kesihan pakcik rafa ngan paksu anceloti
selamat menyambut aidilfitri yg ke-30 dan selamat menjawab exam yg bakal ditempuhi,

sekian ikhlas dri,
naqib

Saturday, 17 October 2009

Monday, 31 August 2009

ulasan perlawanan man utd vs arsenal

wenger yg memusuhi ferguson kerana sering kalah ditanagn man utd.


di bilik persalinan man utd sebelum sepak mula
ferguson:korang main la betul2 yea.
fletcher:baik boss,
carrick ckp dlm hati:(die nie ckp je lebiy, bkn main pon)

...........................................................................................................................................

weyh asl xjge arshavin:gigs sound defender
o shea ckp: eh xsgaje sory2

............................................................................................................................................

half time di bilik persalinan man utd
weyh asl korg maen xbrpe nak betul hah??: ferguson memarahi pemainnye
nani membalas: kami puase boss,tdi valencia x kejut sahur..
valencia: salah aku lak,ko yg liat.on9 smpai pgi je taw..
ferguson: da2 xyah gaduh,berbatov ko pose x..
berbatov:pose boss,tpi da buka da..lapaq noh
ferguson:nnti ko masuk ready je..
owen:boss saye nak main gak.
ferguson:kamu rehat lu,saya xnak kamu injured.
owen:lawan totenham boley full match x boss??
ferguson:tgk la,,ok da nak stat ni..ready2..

.............................................................................................................................................................

stelah bertungkus lumus..
akhirnye man utd mng 2-1 dgn gol yg agak power ..
gol hasil terjahan keras almunia terhadap rooney dan gol padu(spe tah lupe lak) yg tersilap jangkaan oleh diaby..
berbatov main teruk skali kerana xdpt keberkatan pose yg dibatalkan.

tahniah man utd:)

..................................................................................................................................................................

di bilik persalinan arsenal
wenger:weyh,kan aku da ajar cre diving yg power,asl x aplikasikan.
eboue:saya da buat boss
denilson: ssh la boss diorang power sgt(ngaku pon)
wenger:xpe2 nnti sye pggl juara olimpik sukan diving ajar teknik yg paling berkesan..
fabregas:thx boss.(ape punye bossla)

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

GLORY GLORY MAN UTD

Saturday, 29 August 2009

Thursday, 27 August 2009

homework,homework,homework




eh salah gambar,
tu game fifa online 2,
game ni sgt best,


kembali pada tajuk,
wah byk homework(walaupun hanye keje chemistry n bio only:))
aduhh,,,

Sunday, 2 August 2009

man utd new jersey.



i have got it 1..
yeah..

gogogo man utd..

Saturday, 1 August 2009

masjid jamek, kl (ISA?)




tadi aku tgk tv3..
di masjid jamek ade rusuhan dan bla bla bla..

dan petang tdi, aku dan mamaku ke masjid jamek..
sungguh bernaseb baek..
kami gi pukul 4.++ petang..
time tu xtau sbelum tu ade berlaku sumtink..
fuh..
tpi mse aku smpi..
mcm xramai..
mmg lenggang la..
(boley la kot)
dan time tu xpakai mask..
terlupe nak bawa..
sebab nak plan gi carefour wangsa maju tpi terserong jauh..
di sana kami masuk ke maiden utk beli brg..
selapas itu ke pasar malam kat situ..
patut la ade helikopter kerap pusing kat situ..
huhu..nasib baik!!!

sbenarnye da tau pasal bende nie..
tpi igt xkan berlaku..
tgk2 berlaku tpi kul 2 ptg la(dgr kt tv)..
patut la aku sakit mate mase kat sne..
igt nak bli bju..
tpi xdpt...
aduh..


(karangan di atas tiada unsur2 politik atau pro n contra ttg ISA)

study.study.study




exam ditangguh pada 12/08/09.
exam selaras2.

sonnet 18

Shall I compare thee to a summer's day?
Thou art more lovely and more temperate:
Rough winds do shake the darling buds of May,
And summer's lease hath all too short a date:
Sometime too hot the eye of heaven shines,
And often is his gold complexion dimm'd;
And every fair from fair sometime declines,
By chance or nature's changing course untrimm'd;
But thy eternal summer shall not fade
Nor lose possession of that fair thou owest;
Nor shall Death brag thou wander'st in his shade,
When in eternal lines to time thou growest:
So long as men can breathe or eyes can see,
So long lives this and this gives life to thee.

-shakespeare

Friday, 31 July 2009

sampai rumah dah..

fuuhh..
penat..

zzzzzzzz..

Sunday, 26 July 2009

on9.

blank.


-di anjung tamu,star ipoh

Saturday, 25 July 2009

dota allstars. wat the game





game nie best.
www.getdota.com for new map.

Friday, 24 July 2009

Saturday, 18 July 2009

isu murtad

Pernah dengar cerita Aisyah Bukhari yang murtad tak lama dulu? Suratkhabar banyak menutup kes ini kononnya untuk menjaga perkauman, tak nak terjadi kacau bilau. Kes Aisyah yang murtad dan banyak kes murtad lain ditutup sedemikian rupa atas alasan bercinta, ikut 'boyapren'.
Bacaan lanjutan dari laman web dari seberang mengenai Aisha ( click here )


Cerita yang akan saya bawa ini agak panjang tetapi sekiranya kamu seorang Islam yang peka dan sayangkan agama kita Islam, buatlah sesuatu, paling kurang fowardkan sebarkan artikel ni kepada saudara kita yang tak tahu menahu. Ataupun selemah-lemahnya, berdoa agar kita semua serta saudara-saudara kita terselamat daripada fitnah akhir zaman yang paling besar ini.


Ini bukan cerita rekaan saya tetapi hanya petikan dari ceramah yang saya dengar dari mulut peguambela kes ini Zulkifli Nordin di Madrasah Hidayah. Murtad dikalangan orang Melayu kini sudah menjadi ancaman kepada kita. Indeks pencemaran akidah mengikut jabatan statistik dan perangkaan Tahun 1989 aje, 4776 orang Melayu mohon tukar nama dari Melayu kepada bukan Melayu atas alasan keluar dari Islam.


Tahun 1997, bila Saari Bustamah mengambil alih jawatan mufti dari Datuk Hashim Yahya, perkara pertama yang disentuh adalah murtad.Menurutnya sehingga Julai 1997, 3,000 orang murtad di KL sahaja. Tahun 1998 saja, 516 orang sudah murtad. Aisyah bukan kes pertama murtad, sebelum ini dah beratus kes timbul tetapiditutup oleh pihak tertentu.


Setakat kes Aisyah, dah 40 fail murtad dikendalikan oleh saudara kita Zulkifli Nordin. Mengapa kes Aisyah ini kita rasa ralat sangat? Kes ini satu simbol yang tunjukkan pada kita orang Melayu. Sistem pertahanan akidah kita amat rapuh. Akidah kita diserang ditubi dari segala sudut. Yang kita tak nampak dengan menggunakan system perundangan dan kehakiman kita sendiri.


Kes ini boleh dilihat dari 2 sudut.
1.Bagaimana orang macam Aisyah boleh murtad
2. Bagaimana orang kafir laknatullah boleh menggunakan sistem hakiman kita untuk merampas anak orang Islam untuk dimurtadkan?
Apa yang berlaku kepada Haji Bukhari setelah 25 tahun didik anak dengan pengisian Islam yang hebat. Sedang dia mengimamkan sembahyang terawih di masjid tahun 1997 anak dia sedang dimurtadkan dirumah.

Aisyah adalah gadis Melayu biasa yang didedahkan dengan ilmu yang sepatutnya. Dalam keadaan macam tu, dia takkan murtad.. Dihantar ke sekolah agama, dia belajar hingga tingkatan 6 atas dan boleh melayakkan diri jadi ustazah kalau dia hendak, dan layak melanjutkan ke peringkat Universiti Al Azhar kalau dia hendak . Dia dibesarkan dalam suasana yang bapanya imam. Datuknya juga imam yang dah berpuluh tahun imam Haji Tahir. Dia juga hafal surah Yasin. Dalam ertikata, tahu ayat apa, surah ke berapa yang dibacanya, ayat apa yang jadi azimat, semua dia tahu. Itu hebatnya Aisyah. Surah Sajadah pun dia hafal ..... Masuk ITM dia terlibat dalam gerakan Islam. Dia didedahkan dengan gerakan Islam, dia tahu kelemahan-kelemahan Bible. Dari segi keterampilan, dia budak perempuan Melayu seperti biasa, pakai tudung dengan baju kurung bunga-bunga. Takde apa yang pelik pada dia, duduk di lembah keramat AU5C. Kakak dia pun macam itu juga keterampilannya. Tiap-tiap hari telefon bapanya lapor isu terkini. 2 tahun di KL begitu. Hari terakhir dia telefon 19 Nov 1997,




'Assalamualaikum ayah! Ni Intan (nama manja) cakap. Intan nak bagitahu, Intan dah kristian.'


Bayangkan hati seorang bapa. Kita sendiri heran macamana dia boleh murtad. Aisyah adalah simbol anak Melayu yang telah dididik dengan begitu rupa boleh murtad. Apa yang Haji Bukhari boleh buat? Airmata sahaja modal dia. Masuk TV menangis, keluar radio menangis, pergi forum menangis apa yang dia boleh buat? Semua dokumen mahkamah akan jadi bahan arkib termasuk permohonan kafir laknatullah itu minta Aisyah dibebaskan untuk dimurtadkan ..





Butir asal permohonan.. ....





Permohonan ini dibuat oleh Lennet Teoh Hui Leong seorang peguam Cina Kristian. (Read Herbes Corpes bawah bab 36 kanun acara jenayah). Tujuan untuk membebaskan seorang yang didakwa ditahan secara salah. Sebarang permohonan seperti ini perlu bagi sebab mengapa didakwa tahan secara salah. Permohonan dibuat bawah bab 36 atas alasan Article 11 Perlembagaan Persekutuan.. Iaitu hak kebebasan beragama. Tiada langsung soal kahwin timbul. Permohonan tu menyatakan, perenggan 6, bertarikh 28 November 1997 di Makamah Tinggi Malaya Kuala Lumpur bahagian jenayah.


Sebab yang dia beri, 'Saya Lennet Teoh Hui Leong telah dilantik oleh Nur Aisyah untuk memberi nasihat kepadanya berkenaan denganpertukaran agamanya kepada Kristian dan atas arahannya saya telah menyediakan surat sumpah untuk Nur Aisyah menolak dan meninggalkan agama Islam.'

Perenggan 23: 'Saya Lennet Teoh percaya bahawa Nur Aisyah sedang dikurung secara salah oleh keluarganya. Saya percaya tindakan ibubapa, abangnya dan bapa saudaranya telah melanggar hak kebebasan Nur Aisyah menganut agama pilihannya iaitu Kristian Khatolik'.


Kita tak boleh buat apa-apa sebab article 11 Perlembagaan Persekutuan menyatakan mana-mana warganegara Malaysia yang telah cukup umur (18 tahun) berhak mutlak menukar gamanya. Itulah perlembagaan kita yang memerdekakan orang Melayu kita tahun 1957. Perlembagaan itulah juga yang menjerut kita sendiri.
Adakah anak cucu kita akan selamat dengan perlembagaan itu? Bila berlaku pertembungan antara hukum syara' dengan undang-undang sivil, undang-undang syara' akan terbatal. Maksud agama rasmi kita Islam adalah acara-acara rasmi hendaklah dibuat mengikut cara Islam. Contohnya perlantikan sultan, rasmi parlimen dll. Tak lebih dari itu. Bab kehidupan, politik, ekonomi.... semua tak termasuk.



Article 4 pula menyatakan: 'Mana-mana undang-undang yang bertentangan yang bercanggah dengan perlembagaan ini adalah batal dan tidak sah. Ini termasuklah hukum syara'.


Contoh kes Hartina Haji Kamarudin.


Pada masa ceramah ini dibuat, Haji Kamarudin ada dalam lokap,didakwa mencederakan seorang Hindu kafir laknatullah kerana memurtadkan anaknya.. Anak yang dibela selama 18 tahun dengan begitu susah payah datang ke Rumah dalam keadaan Hindu.


Haji Kamarudian seorang penjual sate di Perak. Beliau lepaskan anaknya selepas 18 tahun ke KL untuk cari kerja. Tak terlintas langsung di kepalanya anaknya akan murtad. Tak sampai 9 bulan, Hartina balik ke restoran bapanya dalam keadaan Hindu dengan nandek kat dahi .. Bukan itu saja. Anak yang dimanjakan begitu rupa balik mencabar bapanya, bawa boyfriend dan kawan-kawan boyfriendnya sambil berpeluk-peluk dalam keadaan dia pun dah Hindu dengan nandek. Haji Kamarudin takek si kafir tu kat tengkuk, menggelupur dia depan kedai tu.


Haji Kamarudin juga dipelupur oleh kawan-kawan si Hindu tu sampai nak pengsan. Adik lelaki Hartina umur 16 tahun turut kena belasah kerana nak menyelamatkan akidah kakaknya depan kedai tempat bapanya meniaga.


Apa Hartina buat masa tu? Hartina papah kekasihnya dan biarkan bapanya menggelupur sendirian. Tak cukup dengan itu, dia pergi ke balai polis buat report bapak dia pukul boyfriend dia. 14 hari Haji Kamarudin dengan adik lelaki Hartina merengkok dalam lokap sebab report anak kesayangannya yang mempertahankan kekasih Hindunya. Tak cukup dengan itu disaman pula bapanya 3 juta. Remuk hati seorang bapa yang diheret ke penjara kerana anak sendiri. Tak cukup lagi, dia telah menghina bapanya dengan menukar nama Hartina Haji Kamarudin kepada Nivasni Rajeswari. Nama Hindu.


Semasa masih terlantar kat hospital (akibat dipukul binatang Hindu laknatullah ), Haji Kamarudin ditangkap polis semula sebab Hindu laknatullah ditembak oleh seorang yang tak dikenali. Jadi, Haji Kamarudin, anaknya dan anak saudaranya kena kurung masuk lokap kerana menjadi suspek utama kes tembakan tersebut. Anak yang ditatang begitu rupa akhirnya menyebabkan dia merana dalam keadaan hina di dalam negara yang Islam sebagai agama rasminya!!Haji Kamarudin juga dikenakan berbagai tuduhan. Setakat itu saja, 4 tuduhan.


Yusof Qardawi dalam kitabnya menyatakan hendaklah mempertahan akidah hatta dengan nyawa sekalipun. Itu yang Haji Kamarudin buat dalam mempertahankan hukum Allah, dilokap sedemikian rupa.


Lagi satu kes lain saudara baru kita, nama Yusof bin Abdullah , nama asal Hindunya Santana. Ada seorang isteri, namanya apa entah.Ada anak lelaki, nama Sunjay kalau tak silap. Usia 2 tahun masa tu. Ajak isterinya masuk Islam. Abangnya telah lebih 20 tahun masuk Islam. Isterinya kata ?eh!? Yusof bawa anaknya sekali masuk Islam dengan nama Mohamad Syazani bin Yusof. Dia hidup 2 beranak tu selama 2 tahun. Lepas 2 tahun si minaci datang semula dan bawak lari anak ini ke KL dengan boyfriend barunya.Yusof tak tahu apa nak buat, dia minta mahkamah syariah Alor Setar keluarkan perintah penjagaan hak ke atas anaknya.



Mahkamah pun bagi. Dia pun datang ke KL dan ambil balik budak tu. Si emak ni pergi mahkamah tinggi KL mintak hak jaga anak. Mahkamah tinggi bagi pada si minachi ni. Heran sungguh. Bila si minachi ni tak dapat nak ambil balik budak tu, dia pergi report polis. Tahu polis buat apa? Cari Yusof dan tangkap! (padahal Yusof dapat hak penjagaan daripada mahkamah syariah Alor Setar).. Yusof masuk lokap 8 hari.
Lepas tu polis ambil balik budak tu kasi pada emaknya. Hari ini, budak tu kembali jadi Hindu. Tak cukup dengan itu, kurang ajarnya si minachi ni, dia minta pulak mahkamah tinggi batalkan perintah jagaan anak yang dikeluarkan oleh makamah Syariah Alor Setar yang diberi pada Yusof.
Dalam kes Suzie Teoh, seorang budak perempuan dari Kelantan umur 16 Tahun telah peluk Islam atas kerelaan sendiri. Bapa dia tak suka, lepas tu saman anak sendiri dan saman Majlis Agama Islam Negeri Kelantan, heret anak dia ke mahkamah persekutuan. Dia mohon pada makamah, agar istiharkan anak dia masuk Islam tak sah.





Masa tu, Tun Salleh Abas yang jadi hakim. Beliau seorang yang alim dan warak. Bila dihadapkan dengan kes Suzie Teoh, menangis Tun Salleh Abas. Terpaksa buat perisytiharan.'Dibawah Perlembagaan Persekutuan, hak seorang anak tertakluk dibawah jagaan ibubapanya selagi belum cukup 18 tahun. Kalau nak tukar agama, kena minta kebenaran ibu bapanya. Semasa Suzie Teoh masuk Islam, berumur 16 tahun. dia tak sah peluk Islam.'


Atas kearifan dan iman Tun Salleh Abas, dia simpan fail tu dalam lacinya selama 2 tahun. 2 tahun kemudian, lepas hari jadi Suzie Teoh yang ke 18 tahun, dia buka balik kes itu dan bagi peluang Suzie isytiharkan agamanya sendiri. Penuh mahkamah nak tahu kes tu; wartawan tempatan, wartawan asing semua nak dengar keputusan. Terketar-ketar budak tu. Baru umur 18 tahun.. Sambil menangis, budak tu kata ' Saya yang arif, kekal dalam agama saya, saya masih nak nama Nur Aini.' Maka Tun Salleh Abas pun dengan bangga mengisytiharkan Islamnya sah dengan namanya Nur Aini. Selamat akidah seorang budak. Sebab itu jugalah Tun Salleh Abas kena buang atas 5 tuduhan. Tuduhan kedua atas sebab melengahkan kes seorang budak tanpa sebab selama 2 tahun. Itulah harga yang Tun Salleh Abas terpaksa bayar.





Kes terakhir sekali yang paling teruk, kes saudara Ibrahim, isterinya Siti Solehah dan anak perempuannya usia 5 bulan mati dipancung kerana tidak mahu kembali kepada agama asalnya, Hindu. Pada malam hari Valentine 14 Februari, pada waktu anak Melayu bertukar tukar bunga di Dataran Merdeka. 3 Saudara kita mati dipancung dalam sebuah kontena demi mempertahankan agama.





Peristiwa 13 Mei tercetus apabila seorang budak Melayu dibunuh kerana dia Melayu bukan kerana dia Islam. Dalam sejarah Melayu, tiada lagi orang Melayu dibunuh kerana Islam. Semuanya sebab Melayu... Inilah pertama kali.





Jika kita sorot semula sejarah Islam Yasir, bapa kepada Amar diseret di hadapan. Amar diugut supaya tukar agama. Kalau tidak, bapanya Yasir akan dibunuh. Amar kata,'Allah hu Ahad'.. Terus Yasir kena pancung di padang pasir. Kemudiannya, Sumaiyah ibunya juga disula dari bawah tembus ke jantung. Mampu berkata 'Allah hu Ahad'. Berlari Amar menemui Rasullullah SAW.. Dan akhirnya, mengikut sejarah, Amar menjadi seorang mujahid berperang bersama Rasullullah SAW. Itu zaman puak Quraisy kafir laknatullah berkuasa. Rasullullah SAW tiada kuasa lagi pada masa itu.Rasullulah tak boleh buat apa..



Dalam kes kita, bukan sahaja Ibrahim dipancung kepalanya sehingga putus, tak cukup lagi, tangannya juga turut dipotong. Sehinggakan Majlis Agama Islam Selangor terpaksa minta masjid mandikan jenazah saudara-saudara kita yang mati syahid itu. Apalah dosa anak kecil yang berusia 5 bulan itu? Ibrahim dan Siti Solehah bukan calang-calang orang. Ibrahim seorang saintis Pakar Geologi manakala isterinya Siti Solehah, seorang Pakar Botani. Tanda-tanda syahid jelas pada ketiga mayat tersebut. Walaupun 5 hari dalam peti sejuk darah masih memancut keluar pada ketiga-tiga mayat. Bayi yang berusia 5 bulan masih mengalirkan darah hangat seperti baru mati. Peluhterpercik pada dahi mereka. Mereka dikebumikan di kubur Bukit Kiara.


Kalau saudara semua tak mengalirkan air mata melihat kubur mereka bertiga terutama bayi yang berusia 5 bulan itu, mesti ada yang tak kena dengan hati kita Hebat mana kita sehingga tak boleh mempertahankan saudara kita sendiri Sedangkan Ibrahim telah melaporkan pada pihak polis dan Majlis agama yang dia diancam untuk dibunuh supaya kembali ke agama asalnya.



Dalam satu hadis yang berbentuk futuristik (masa depan), Rasulullah SAW berpesan 'Bersegeralah kamu melakukan amalan soleh kerana akan datang kepad a umatku di suatu masa, satu fitnah yang begitu besar yang datangnya seperti satu kepingan hitam di malam gelap gelita tak nampak'. Sahabat bertanya 'Apakah fitnah besar itu ya Rasullullah?' 'Fitnah itu adalah kamu akan lihat umatku di hari itu, di waktu itu,pada masa itu, pagi hari Islam, petang kafir. Petang Islam, pagi kafir balik..'Sahabat bertanya lagi. 'Mengapa begitu ya Rasullullah? ' Rasullullah SAW menjawab, ?Sebab dia jual agamanya dengan nilai dunia'.



Imam Ghazali pernah berkata dalam perkara ini, 'Akan datang fitnah murtad ini dalam keadaan seperti semut hitam di atas batu hitam di malam gelap.' Mana nampak? Kecuali kalau jiwa kita tengok satu perkara dengan cahaya keimanan.


Bagaimana gerakan murtad ini berjalan di Malaysia sehingga kita tak nampak langsung. Gerakan Hindu kita tok sah sebutlah Belum habis cakap, dah ada yang tunggu dengan parang kat luar. Gerakan Yahudi lagilah teruknya. Henry Ford (orang kaya yang buat kereta Ford tu) pernah menulis berkaitan Yahudi tahun 40an atau 30an dulu dalam bukunya 'International Jew' (tak Silap saya).



Unsur Yahudi begitu tebal dalam masyarakat kita tapi kita tak nampak. Paling nyata, rokok yang orang kita hisap tu. Setiap satu batang itu ada saham kepada puak Yahudi. Tak de kilang rokok yang bukan Yahudi punya. Sapa yang hendak berenti merokok, ambil ni sebagai iktibar.



Yahudi punya kerja, baru letak bola sebijik, 70 ribu Melayu tak sembahyang kat stadium Shah Alam. Belum kira yang kat rumah lagi.





Bab Kristian, lebih terancang, lebih terperinci lagi. Semenjak kalah dalam perang salib terakhir, iaitu dalam pemerintahan King entah apa nama ke 6 yang terakhir. Sebelum dia mati, dia telah berwasiat dan wasiatnya ada ditulis dengan emas di London . Dia berkata: 'Kepada semua pemimpim-pemimpin Kristian, kita hari ini telah melakukan kesilapan besar, kita berperang dengan tentera Islam dengan pedang, bukan berperang dengan akidah yang ada pada mereka. Sebab tu Islam menang walaupun 30 ribu tentera mereka dengan 300 ribu tentera kita, mereka tetap menang sebab mereka (orang Islam) berperang kerana nak mati. Kita peranguntuk hidup. Oleh itu, hendaklah kita tukar strategi. Melancarkan peperangan ideologi, fahaman dan budaya keatas orang Islam.'



Wasiatnya berjaya dilaksanakan setelah King tu mati, 1492,kerajaan Islam Andalusia yang paling agung pada masa itu tumbang di tangan Kristian. 1511 kerajaan Islam Melaka tumbang, tak lama lepas tu, tumbang kerajaan Islam Pattani . Tak lama selepas tu, tumbang kerajaan Islam Kedah . Tak lama lepas tu,tumbangkerajaan Islam Mindanao ...Lepas tu kerajaan Islam Acheh ... semuanya satu demi satu..



Macamana benda ni boleh terjadi?





Sebab gerakan Kristian berdasarkan kepada 3G. GOSPEL,GOAL, GLORY . Pertama kitab dia, kedua kekayaan kita, ketiga menang terhadap Islam. Kalau kita tengok sejarah, Alfonso De Albuqueque bukan datang ke Tanah Melayu bawa tukang masak sebab nak rempah kari kita. Dia bukan makan kari, di a datang bawa mubaligh Kristian Francis Xavier (kalau saya tak silap eja), sebab nak sebarkan ajaran Kristian.





Bagaimana cara dia sebarkan Kristian nih?





Orang kita panggil, gerakan halus.Dia panggil semua mubaligh Kristian yang nak datang ke Asia ni. Dia guna kaedah 'garam dan ragi'. Garam sebagai perasa, ragi untuk penapaian. Contohnya ubi kayu. Waktu siang asalnya ubi kayu kita letak ragi, esoknya masih lagi bentuk ubi kayu tapi sebenarnya tapai. maksudnya, dia kekalkan orang Melayu dengan identiti Islam.. Hakikatnya kehidupan kita bukan cara Islam lagi . Cara inilah yang Rasulullah SAW kata macam kepingan hitam di malam gelita. Inilah yang Imam Ghazali kata macam semut hitam atas batu hitam di malam gelita tu.



Pertama, melalui sistem pendidikan. Di Malaysia, macam-macam sekolah dengan nama mubaligh Kristian. Convent itu, Saint ini.Menurut satu petikan seorang mubaligh Kristian pada masa itu yang ditulis semula oleh George Peters dalam sebuah buku tahun 40an. Kepada mubaligh-mubaligh Kristian yang nak datang ke negara kita, berkaitan pendekatan garam dan ragi'. Pendekatan seperti ini tidak memerlukan seorang Muslim Melayu berkenaan meninggalkan system kemasyarakatan yang dituntut oleh agamanya. Sebaliknya orang tersebut hendaklah digalakkan terus tinggal dalam masyarakatnya. Justeru itu, ragi tetap wujud dalam keutuhannya. Dia akan menjadi bagaikan sebuah lampu (Kristian) yang diletakkan dalam gelap. Penyebaran agama Kristian nanti akan terserlah dalam sifat kerohanian, bukannya organisasi.. Dirasa kesegarannya, bukan bersikap kalam. Dinamik dan etikal, bukan bersifat formalistik.



Pendekatan begini telah memperlihatkan kebaikannya.. Lantaran ia tidak menganjurkan ahli Melayu tadi menjadi ahli baru Kristian yang formal, menyendiri terpisah dari masyarakatnya. Sebaliknya ia memberi laluan agar dapat dimasukkan semangat dan ajaran Jesus bagaikan sebutir ragi yang bertindak dengan proses penapaiannya ke atas seluruh masyarakat Melayu seluruhnya.





Ajaran Kristian akan bertindak melahirkan revolusi , justeru itu nanti,dapatlah dikatakan bahawa kita nanti akan memperolehi satu Kristian muslim Melayu tempatan yang mencerminkan Kristian muslim Melayu sejati.. 'Sebenarnya dia ingin. Akan datang suatu masa nanti, orang Melayu sendiri tanpa dipaksa-paksa akan buat revolusi untuk menjadi Kristian. Cara kebajikan pulak... Hari ni sapa tak kenal kelab rotary yang cuci buah pinggang,kelab lion, bulan sabit merah, Saint John's Ambulans, sapa tak kenal palang merah. Mereka masuk dengan cara menghidupkan sekularisme. Sekularisma adalah satu cara mengasingkan agama daripada kehidupan. Itulah kita hari ni mengasingkan Islam daripada kehidupan dunia. Cara lain adalah dengan menghidupkan maksiat. Kita kena ambil tindakan samada dengan tangan, dengan mulut, atau paling lemah sekali, dengan hati..





Akhir sekali,



Di harap rahmat Allah dan doa-doa para waliullah dapat melindungi kita sehingga kita kembali ke sisi-Nya. Sementara itu, berhati-hatilah dalam apa jua yang kita lakukan dan sentiasa beringat kepada Allah.


Sumber : e-mail aman


Bacaan lain berkaitan murtad:

+ Kerajaan kata kes murtad tidak membimbangkan? +

+ Gejala Murtad : Implikasi terhadap perkembangan dan masyarakat Islam di Malaysia +

+ 50,000 remaja melayu mohon murtad +

+ Memahami isu murtad +

+ Murtad : Antitesis Islam +

+ Murtad patut dilihat sebagai satu jenayah +


dipetik daripada pembawarotan.blogspot.com

Saturday, 11 July 2009

man utd


Manchester United Football Club is an English football club, based at Old Trafford in Trafford, Greater Manchester, and is one of the most popular football clubs in the world. The club was a founding member of the Premier League in 1992, and has played in the top division of English football since 1938, with the exception of the 1974–75 season. Average attendances at the club have been higher than any other team in English football for all but six seasons since 1964–65.

Manchester United are the reigning English champions and Club World Cup holders, having won the 2008–09 Premier League and the 2008 FIFA Club World Cup. The club is one of the most successful in the history of English football and has won 22 major honours since Alex Ferguson became manager in November 1986. In 1968, they became the first English club to win the European Cup, beating Benfica 4–1. They won a second European Cup as part of a Treble in 1999, before winning their third in 2008. The club holds the joint record for the most English league titles with 18 and also holds the record for the most FA Cup wins with 11.

Since the late 1990s, the club has been one of the richest in the world with the highest revenue of any football club, and is currently ranked as the richest and most valuable club in any sport, with an estimated value of £897 million (€1.333 billion / $1.8 billion) as of September 2008. Manchester United was a founding member of the now defunct G-14 group of Europe's leading football clubs, and its replacement, the European Club Association.

Alex Ferguson has been manager of the club since 6 November 1986, joining from Aberdeen after the departure of Ron Atkinson. The current club captain is Gary Neville, who succeeded Roy Keane in November 2005.

sumber-wikipedia.
www.manutd.com

exam.


arghh..
tidak..
tdi tgk web star tulis..

PEPERIKSAAN UJIAN SELARAS 2
TINGKATAN 1, 2 DAN 4, PADA 27-31JULAI2009


PEPERIKSAAN PERCUBAAN PMR 2009
PADA 10-14 OGOS 2009

PEPERIKSAAN PERCUBAAN SPM 2009
PADA 5-19 OGOS 2009

xready lgi..
arghh..
www.staripoh.com

Thursday, 9 July 2009

overweight???normal??

me-52kg
mama-64kg
ila(adik)-56kg

konklusi,ila plg gemuk.

Wednesday, 8 July 2009

harvest moon

the game is very fun.
it is about farming and agriculture.
it can make u to be a great entrepreneur.
so,it is best game to play.

continued playing~~

Monday, 6 July 2009

mama abah

Ayah..ibu..
semenjak kecil aku dibesarkan bagai menatang minyak yang penuh
semenjak kecil aku dimanjakan dengan belaian gurauanmu yang indah
semenjak kecil aku diberi penghargaan umpama seorang raja

Bapa..emak..
ketika aku mengalah
engkau semangatku
ketika aku sakit
engkau penawarku
ketika aku bersedih...
kau air mataku..
ketika aku ketawa
engkau riangku
dan ketika engkau berduka?
aku harap akulah penawar duka laramu

Abah..umie..
kini baru aku sedari,
sesungguhnya besar pengorbanan mu
aku yang kurang perhatian terhadap mu
aku yang seakan lupa mencurahkan perhatian terhadap mu
sedangkan masa meniti alam remaja engkaulah sahabat ku
aku sayangkan Ayah..ibu, bapa..emak, abah..umie.

sumber-internet

Thursday, 11 June 2009


ronaldo akan ke real madrid!!! =,='

Friday, 5 June 2009

in picture cikgu khairul azhar infront of malay secondary school


actually gmbr nie bkn aku tgkp..
tpi lepas tgk..
nmpk lawa..
so amik la..
hha..
;DD

Saturday, 30 May 2009

Tuesday, 14 April 2009

Saturday, 4 April 2009

Wednesday, 18 March 2009

kepada guruku.

Kau seperti lilin yang menerangi
memberi sinar membakar diri
agar insan jadi insani
tanpamu kosong tiada erti
tak mungkin kami berada di sini.

Terungkap citra seorang wira
dari huruf menjadi kata
dari bebal menjadi bijaksana
dari putih menjadi warna
pencorak kehidupan penyambung bangsa
melangkah jauh terasa nyata
visi mendatang mudah terlaksana.

Di saat buntu, dikaulah pembantu
memberi ilmu tanpa jemu
tak kira masa, tenaga dan waktu
jasamu itu ku kenang selalu
biarpun beranak berpinak cucu.

Sesekali melangkah pasti rebah
nasihatmu kuingat menghilangkan gundah
agar diri dan semangat menjadi gagah
daku pasti tak mungkin mengalah
ilmu dan pengalaman diberi sudah
setelah berusaha dan berdoa, terserahlah.


Duhai guru-guru yang dikasihi
Terimalah kasih dan sayang kami
Lantaran berbudi tidak berperi
Untuk satu perjuangan hakiki
Kami kini mampu berdikari.

Terima kasih guru.

(guru yang mengajar aku sejak form1 hingga sekarang)
puan kamariah,cikgu zabidi,puan norishah,puan asiah,ustaz tanusi,cikgu shahnun.cikgu azli,mr.ng,miss chan,cikgu izzaheri,puan mastura,puan azirah,mdm mastura,ustaz saufi,puan noridah,cikgu zaini, cikgu zuraida,mdm juli,puan faridah,puan faizah,cikgu zainuddin,miss helmi fazlin,cikgu iqbal,cikgu salwani.

Tuesday, 17 March 2009

When I dream!

When I dream
I dream out my fears
Hoping that reality is near
So I can lure it to my lair
Then feed on my needs as need be

When I dream
I dream of love and power
Taking a cold shower
And ruling the world from a tower
Always looking up, never lower

But dreams come true
Oh! Yes they do
And dreams can quickly vanish into thin air
As they become as obsolete as stale beer

So when I dream
I dream about fighting the freezing cold with fire
I dream about aiming higher to grasp my desires
I dream of ways to inspire myself
By sweetly toiling out till I tire
Many a dream of mine are unwritten songs
To which I've known the words all along
Often I dream of places where I should belong

Sometimes my dreams are messages
Gobbled up in visual categorized stages
That is unexplainable and strange

When I dream
I dream about the impossible
And how to enable it
Without the obvious obstacles
It’s only then I realize that a dream is capable
Of becoming true for either me or you
Yet the reality of it all is
Then a dream is no longer a dream!

Copyright 2005 - Sylvia Chidi

Saturday, 21 February 2009

subjek-subjek..camne nie??

mdm juli kte physics itu mudah..
seperti fizi iz..
;DD
cikgu zuraida kate add math itu kcg..
cikgu mastura kte..
est tu sng dpt slah..

arghh..
;DD

Saturday, 14 February 2009

Thursday, 29 January 2009

tagged by faten

Rulez!!!
A) People who have been tagged must write their answers in their blog.
B) Tag 8 people to do this quiz. (Those that are tagged cannot refuse.)
C) Continue this game by tagging 8 other people
sy nk tag::

1)sym
2)a!man
3)daus
4)wan
5)hazrul026
6)faris(jok)
7)hadi
8)azzam
dan sesape sje..




1.What have you been doing recently?
tgh tido.

2.Do you ever turn your cell phone off?
jrg2 la..org bz kate kan..hha..;p

3.What happened at 10am today?
aku nampak raksasa..rupenye mimpi..hha..

4.When did you last cry?
.ntah la..da lme xngis..

5.Believe in fate/destiny?
.Im believe in ALLAH ;)(:

6.What do you want in your life now?
.i wan be a succesfull person la..(ayat skem)

7.Do you carry an umbrella when it rains or just put up your hood?
.klu ujan ikut koridor..xmen la redah2..

8.What's your favourite thing to do on the bed?
.bantal??

9.What bottoms are you wearing now?
.jeans . xmandi lgi hha..;p

10.What's the nicest things in your inbox?
.ape ek??

11.Do you tend to make the relationship complicated?
.very compicated..dunno y..hha..

12.Are you wearing anything borrowed from anyone?
.xwat pe nak pinjam2..bli sendiri la

13.What was the last movie you caught?
.i watching 3 movies in a time..caye x??

14.What are you proud of?
.xproud..humble je..

15.What does the oldest text msg in your inbox say?
.ur are now using celcom prepaid plz top up to continue our service..

16.What was the last song you sang out loud?
. about a girl,by the acedemy is
17.Do you have any nicknames?
.ade2..nak taw ke??

18.What does the newest text say?
."whey"

19.What time did you go to bed last night?
.4.00a.m kowt

20.Are you currently happy?
.happy sgt xtaw npe..

21.Who gives you the best advise?
.my parents kowt

22.Do you eat whipped cream straight from the can?
. ta pna la.

23.Who did you talk on the phone last night?
.xde

24.Is something bugging you know
. tade. Tade.

25.Who was the last person to make you laugh?
. org kat tv..


Tuesday, 27 January 2009

lirik lagu

revolusi

aku keliru
menjadi buntu
arah yang ingin ku tuju

rasa resah ku
kian celaru
dengan ilham ku tempuh

aku cuma mahukan
bayangan resah ku akan hilang
tapi keadaan memaksa
menghadapi semua

OO.. OH OO..OH

C/O
Inikah revolusi
atau hanya ilusi
bagaikan mimipi jadi realiti

Rasional diriku
rasional dirimu
penentu masa
masa depan ku

adakah masa
menjadi punca
diriku dalam dilema

benarkah anjakkan paradigma
susuli ku terima

aku cuma mahukan
bayangan resah ku akan hilang
tapi keadaan memaksa
menghadapi semua

C/O dan C/O lagi..

bunkface,revolusi

Saturday, 24 January 2009

bloging

da smpe umah..
cuti2..;D

Sunday, 4 January 2009

back to skul!!

today i will go back to skull..
hmm.. i'll continue my study..
i think,,i dun wan to write more..
bcoz i hv no mood..ok dats all..

Friday, 2 January 2009

new year's determination

azzam tahun baru:-

1]nak jadi lebih gemox..
2]nak jadi lebiy tinggi..
3]nak kalahkan ahnaf dlm setiap exam..hha,.;DD
4]nak nak nak..mcm2



poems:-

Missing Treasure

The missing treasure of this sinking vessel
On the seafloor, where it would nestle
Against the base for years it'd lay
Patiently waiting for that special day
When I would come to claim my prize
Hoping the chest to my surprise
Would hold the heart that I've been missing
The talks, the laughs, the hugs, the kissing
That day has come and now I'll find
What lies ahead, no longer behind
I've searched through darkness, to the deepest sea
And found that chest staring back at me
What lies inside, I do not know
Unlock the latch and open slow
I peek within, with nerves I'm shaking
The prize inside could stop the aching
Cause within the chest that I've searched for
I found the heart and even more
The talks, the laughs, they all were there
The hugs, the kisses, for me to share
The most beautiful treasure I've finally seized
Did not imagine I could be so pleased
I searched so long through the deep sea blue
I love you baby, my prize is you

- Jordan Schnarr -

Thursday, 1 January 2009

new year..

diz new year..
will be more difficult for me to tempuhi..
my subject will increases to 10..
and the subject will also be deficult..
not easy like abc..



btw, i think..
i would like to show u the result of pmr among sbp..

1 SM SAINS HULU SELANGOR
2 SM SAINS SELANGOR
3 SM SAINS TUANKU SYED PUTRA
4 SEKOLAH TUN FATIMAH
5 SEKOLAH SULTAN ALAM SHAH
6 SM SAINS TENGKU MUHAMMAD FARIS PETRA
7 SM SAINS MACHANG
8 SEKOLAH SERI PUTERI
9 SEKOLAH DATO.. ABDUL RAZAK
10 SM SAINS TENGKU ABDULLAH
11 SM SAINS JOHOR
12 SM SAINS RAJA TUN AZLAN SHAH
13 SEKOLAH TUANKU ABDUL RAHMAN
14 SM SAINS TUANKU JA..AFAR
15 SM SAINS SULTAN MAHMUD
16 SM SAINS MUZAFFAR SYAH
17 SEKOLAH SAINS SULTAN HAJI AHMAD SHAH
18 SM SAINS PASIR PUTEH
19 KOLEJ MELAYU KUALA KANGSAR
20 SM SAINS POKOK SENA
21 SBP INTEGRASI RAWANG
22 SM SAINS MIRI
23 SM SAINS SULTAN MOHAMMAD JIWA
24 SM SAINS SABAH
25 SM SAINS TUN SYED SHEH SHAHABUDIN
26 SM SAINS LABUAN
27 SBP INTEGRASI SABAK BERNAM
28 SM SAINS LAHAD DATU
29 SM SAINS TELUK INTAN
30 SBP INTEGRASI KUBANG PASU
31 SBP INTEGRASI GOPENG
32 SM SAINS KUCHING
33 SBP INTEGRASI TEMERLOH
34 SM AGAMA PERSEKUTUAN KAJANG
35 SBP INTEGRASI SELANDAR
36 SBP INTEGRASI PEKAN
37 SM AGAMA PERSEKUTUAN LABU
38 SBP INTEGRASI KUANTAN


diz i hav taken from my fren..
i dun know wether it is true..
so,,wait la until it is announced...


ok bye..
~naqib~